Autopaper maakt snel naam in Oost-Nederland
Autopaper is een uitgave van DWF Publishing in Enschede. Deze uitgeverij, geleid door Dick Huve, startte in september 2005 met het uitgeven van de maandelijkse krant Autopaper.
Het bleek een gouden greep, want deze mobiliteitskrant, die huis aan huis wordt verspreid in de regio Enschede, voorziet in een behoefte voor de consument en de mobiliteitsbranche.
In Twente was er slechts mondjesmaat aandacht voor mobiliteitsnieuws in de huis-aan-huisbladen. In de Autopaper krijgt de branche een podium, waarop het haar producten kan presenteren. De professionele redactie werkt weliswaar onafhankelijk en brengt het laatste mobiliteitsnieuws. Daarnaast is er ruimte om bedrijven te presenteren middels een advertorial. Ook is er maandelijks een autotest, verkeersnieuws, car-audio nieuws en ook tweewielerspecialisten komen aan bod.
Autopaper groeide in enkele maanden uit tot een geaccepteerde en populaire krant en de autobranche uit nabijgelegen regio’s toonden interesse. Het gevolg was dat er binnen een jaar vier edities verschenen. Naast de regio Enschede waren dat de edities Hengelo, Almelo en Oldenzaal. In mei 2007 kreeg ook de regio Deventer een eigen Autopaper.
Wat biedt Autopaper
Autopaper biedt iedereen die geïnteresseerd is in mobiliteit een lezenswaardige krant. Zeker voor de consument, op zoek naar een vervoermiddel, is deze krant een handige hulp in deze zoektocht. De branche heeft ook een uitstekend podium om zich te profileren en reclamecampagnes worden desgewenst ondersteund met een redactioneel artikel. De krant wordt geheel in fullcolour gedrukt. Adverteerders betalen geen extra toeslagen voor het gebruik van (steun) kleuren. Adverteerders krijgen tevens via de website www.autopaper.nl de mogelijkheid voor een link naar hun eigen internetsite. Op de site zijn ook alle edities van de tot nu toe verschenen kranten (per regio) terug te vinden.
Autopaper in uw regio
Autopaper verschijnt binnenkort ook in uw regio. Uiteraard gelden voor uw branche dezelfde voordelen. Uw boodschap wordt huis-aan-huis verspreid en komt terecht bij de doelgroep die u wilt bereiken. Want onderzoek heeft uitgewezen dat de consument, naast de groeiende informatie die op internet te vinden is, behoefte heeft aan een gedrukte krant met informatie. Want op internet wordt vaak gericht gezocht, terwijl het kopen van een auto toch vaak gepaard gaat met een gezond stuk emotie.